Lördagen den 22:e Oktober så åkte hon sin sista färd i vattnet på väg till kajen där vi har mastkran och sköter lyft av båtar. Vädret kunde inte varit bättre med i princip stiljte men så var vi väldigt tidiga då vi var nere vid hamnen redan vid 08.00 och preppade platsen med stöttor. En timme senare låg vi vid kaj och var redo att lyfta riggen med kranbilen och det gjordes enligt rutin och plan så det gick snabbt. Därefter upp med båten och färd till min nya plats som är mycket bättre och större än den gamla. (Jag klagade förra året till hamnkapten) Platsen ligger väldigt nära min gamla plats men fördelen här är att jag inte behöver bekymra mig för att rodret nästan sticker ut i vägen, vilket var fallet på den gamla. Klockan 11.30 var riggen inlyft i skjulet, vant och vajrar hemma. På Söndagen spolades skrov och däcket av, anoder plockades av. batterier laddades så nu återstår motorkonservering och täckning.
Den 29e Oktober så fixade jag iordning resten av punkterna så nu har följande gjorts:
- Högtryckstvätt av skrov, roder och däck
- Rengöring av vattenlinje med Oxalsyra
- Motorn genomkörd med sötvatten
- Motor genomkörd med glykol
- Kontroll av glykolens fryspunkt, yttre krets (Det blå)
- Kontroll av glykolens fryspunkt, inre krets (Det röda)
- Konservering av toalett samt septiktank
- Tömning av allt vatten inkl Varmvattenberedaren
- Laddning av batterier
- Körning med värmaren
- Kontroll av toapump
- Öppning av alla venitler
- Torrbollar armerade och utsatta
- Olja och Oljefilter bytes innan upptagning
- Olja i backslaget bytes innan upptagning
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar